Saturday, September 3, 2016

Un mar pe zi este ca un echipament de protectie


Inca de mica, mama m-a invatat ca un mar pe zi tine doctorul departe, asa cum zicea si celebra zicala romaneasca. Desi niciodata nu mi-au placut in mod deosebit am incercat pe cat posibil sa respect vorbele pe care mama mi le spunea cu mare dragoste si grija.
Incet, incet am crescut si iata ca am ajuns la parerile ei. Un mar este precum un echipament de protectie pentru un lucrator pe santier care nu isi permite sa isi riste viata asa ca imbraca acele haine si isi pune pe cap casti de protectie.

Respectand acest obicei zilnic am reusit cu brio sa nu fac vizzite prea dese la medic,, ba chiar mai mult de atat, nu am suferit nicio interventie chirurgicala.

Am observat in acelasi timp ca marul iti protejeaza si dantura si am citit la un moment dat ca in cazul in care nu ai posibilitatea sa te speli pe dinti intr-o noapte ar fi indicat sa mananci un mar pentru curatarea danturii.

Coaja merelor contine vitamine importante, dar mai ales fibre care ne ajuta foarte mult la digestie si tranzit intestinal. Sunt recomandate pentru copiii care au probleme in acest sens. Dar atentie! Nu indepartati coaja marului. Acolo se afla cele mai multe fibre. Spalati foarte bine marul pentru a va feri de substantele cu care acestea sunt stropite, dar nu indepartati sub nicio forma coaja.
Merele contin vitaminele A, B1, B2, C si substante precum magneziu, fosfor, fier si potasiu, substante hranitoare care neprotejeaza corpul, atat pe timpil iernii dar si pe timpul verii.

O alta minunata importanta au o merele in curele de slabire. Acestea nu contin grasimi, colesterol sau sodiu si calmeaza pofta de dulce. In acelasi timp, pentru ca merele contin foarte multi antioxidanti se spune ca reduc foarte mult riscul aparitiei cancerului de plamani.

No comments:

Post a Comment